INCLUSIÓ DELS AUTÒNOMS EN EL SISTEMA XARXA

La TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL ha disposat l’obligatorietat per a tots els treballadors per compte propi o autònoms a estar integrats en el Sistema Xarxa, tenint com a conseqüència immediata i molt rellevant, el fet que s’activa el sistema de notificacions electròniques. És a dir, igual que l’Agència Tributària notifica mitjançant notificació electrònica qualsevol acte administratiu de comunicació amb la persona, a partir d’ara també ho farà la Seguretat Social.


QUÈ NOTIFICA LA SEGURETAT SOCIAL ELECTRÒNICAMENT

A través d’aquest canal es notificaran electrònicament:

  • Les resolucions sobre l’elevació a definitives de les actes de liquidació de quotes de la Seguretat Social.
  • Les actes de liquidació conjuntes amb les actes d’infracció aixecades per la Inspecció de Treball i Seguretat Social
  • Les resolucions sobre imposició de sancions per infraccions en matèria de Seguretat Social competència de la Tresoreria General de la Seguretat Social;
  • I les resolucions de les impugnacions administratives formulades enfront dels actes dictats per la Tresoreria General de la Seguretat Social en les matèries de la seva competència.

IMPORTÀNCIA D’AQUESTA MESURA

Tots els actes comunicats mitjançant el sistema de “Notificació electrònica”, es tindran per efectivament notificats a l’interessat, amb INDEPENDÈNCIA que la persona s’hagi descarregat o no la notificació. Per tant, les conseqüències de no atendre la seva bústia de notificacions electròniques pot comportar no atendre a resolucions emeses per la Seguretat Social, i incórrer en sancions i recàrrecs, així com perdre el temps d’impugnació dels actes administratius notificats.

QUÈ HA DE FER VOSTÈ COM AUTÒNOM

  1.- Si actualment no disposa del seu certificat digital, HA D’OBTENIR EL CORRESPONENT CERTIFICAT DIGITAL. L’obtenció d’aquest certificat no té cap cost i ho pot obtenir de forma immediata en alguna de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (Palau Solità i Plegamans – Castellar del Vallès – Sabadell – Barcelona, etc…).

2.- Si desitja que DSV ASSOCIATS s’encarregui del servei del control i gestió de les seves notificacions electròniques amb la Seguretat Social, haurà de, com més aviat millor, COMUNICAR-HO I LLIURAR A DSV ASSOCIATS EL CERTIFICAT DIGITAL.

Si té qualsevol consulta sobre aquest tema, no dubti a posar-se en contacte amb nosaltres, estarem encantats d’atendre’l i poder-lo ajudar a resoldre els seus dubtes.

L’equip de DSV Associats.

93 865 46 25

AV. JOSEP FONTCUBERTA, 145, 3r 2a

CONTACTE

DSV INFORMA

AV. JOSEP FONTCUBERTA, 145, 3r 2a

    Formulari de contacte

    Omple el formulari amb les teves dades i ens posarem en contacte amb tu per solucionar qualsevol consulta




    * Camps obligatoris

    Ens autoritza el tractament de dades incorporades en el formulari per atendre a la seva consulta o petició acceptant la nostra política de privacitat

      DSV Informa

      Si vols subscriure't al nostre Newsletter digital, omple el següent formulari:


      En qualsevol moment podràs donar-te de baixa o modificar les dades des de l'enllaç que trobaràs al peu del mateix Newsletter

      * Camps obligatoris

      Ens autoritza el tractament de dades incorporades en el formulari per atendre a la seva consulta o petició acceptant la nostra política de privacitat