INCLUSIÓ DELS AUTÒNOMS EN EL SISTEMA XARXA
La TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL ha disposat l’obligatorietat per a tots els treballadors per compte propi o autònoms a estar integrats en el Sistema Xarxa, tenint com a conseqüència immediata i molt rellevant, el fet que s’activa el sistema de notificacions electròniques. És a dir, igual que l’Agència Tributària notifica mitjançant notificació electrònica qualsevol acte administratiu de comunicació amb la persona, a partir d’ara també ho farà la Seguretat Social.
QUÈ NOTIFICA LA SEGURETAT SOCIAL ELECTRÒNICAMENT
A través d’aquest canal es notificaran electrònicament:
- Les resolucions sobre l’elevació a definitives de les actes de liquidació de quotes de la Seguretat Social.
- Les actes de liquidació conjuntes amb les actes d’infracció aixecades per la Inspecció de Treball i Seguretat Social
- Les resolucions sobre imposició de sancions per infraccions en matèria de Seguretat Social competència de la Tresoreria General de la Seguretat Social;
- I les resolucions de les impugnacions administratives formulades enfront dels actes dictats per la Tresoreria General de la Seguretat Social en les matèries de la seva competència.
IMPORTÀNCIA D’AQUESTA MESURA
Tots els actes comunicats mitjançant el sistema de “Notificació electrònica”, es tindran per efectivament notificats a l’interessat, amb INDEPENDÈNCIA que la persona s’hagi descarregat o no la notificació. Per tant, les conseqüències de no atendre la seva bústia de notificacions electròniques pot comportar no atendre a resolucions emeses per la Seguretat Social, i incórrer en sancions i recàrrecs, així com perdre el temps d’impugnació dels actes administratius notificats.
QUÈ HA DE FER VOSTÈ COM AUTÒNOM
1.- Si actualment no disposa del seu certificat digital, HA D’OBTENIR EL CORRESPONENT CERTIFICAT DIGITAL. L’obtenció d’aquest certificat no té cap cost i ho pot obtenir de forma immediata en alguna de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (Palau Solità i Plegamans – Castellar del Vallès – Sabadell – Barcelona, etc…).
2.- Si desitja que DSV ASSOCIATS s’encarregui del servei del control i gestió de les seves notificacions electròniques amb la Seguretat Social, haurà de, com més aviat millor, COMUNICAR-HO I LLIURAR A DSV ASSOCIATS EL CERTIFICAT DIGITAL.
Si té qualsevol consulta sobre aquest tema, no dubti a posar-se en contacte amb nosaltres, estarem encantats d’atendre’l i poder-lo ajudar a resoldre els seus dubtes.
L’equip de DSV Associats.