L’1 d’abril entra en vigor el nou sistema de parts de
El proper 1 d’abril entra en vigor el nou sistema de gestió dels comunicats de baixa per incapacitat
temporal que suposa, entre d’altres, la fi de l’obligació dels treballadors de lliurar el comunicat
de baixa a la seva empresa.
La norma estableix aquestes quatre novetats (RD 1060/2022, de 27 de desembre):
1.- El treballador ja no haurà de lliurar el comunicat de baixa
Les persones treballadores ja no hauran de lliurar el comunicat de baixa i/o d’alta a les seves
empreses.
Però és recomanable que els treballadors seguissin informant les seves empreses de l’inici
d’aquest tipus de situacions.
2.- Comunicació entre empresa i Administració
Mitjançant mitjans electrònics, l’ Administració comunicarà directament a l’ empresa, l’ expedició
dels comunicats mèdics.
3.- Revisions mèdiques
En qualsevol dels processos d’ IT, el metge podrà fixar la corresponent revisió mèdica en un
període inferior a l’indicat en cada cas.
4.- Processos en curs
El RD s’aplicarà als processos que a data 1 d’abril (data d’entrada en vigor) es trobin en curs si
no han superat els 365 dies de durada.
En aquest sentit, la Seguretat Social ha aclarit que quan entri en vigor la mesura, la forma que
tindran les empreses de rebre les dades relatives als comunicats mèdics d’IT serà a través dels
Fitxers INSS Empreses que permeten conèixer a diari a cada empresa la situació dels seus
treballadors respecte de les prestacions de Seguretat Social que puguin generar. Aquests fitxers
es reben i es gestionen per DSV ASSOCIATS directament per a totes aquelles empreses que es
presti el servei de Gestió Laboral i de les que siguem autoritzats a la Seguretat Social.